FANDOM

'Christopher Keith Irvine, pseud. Chris Jericho, Y2J (ur. 9 listopada 1970 w Nowym Jorku) – kanadyjski wrestler urodzony w Stanach Zjednoczonych, także aktor i muzyk rockowy (lider metalowej grupy – Fozzy). Aktualnie pracuje w World Wrestling Entertainment, gdzie występuje w brandzie RAW. Oprócz występów w WWE, w przeszłości pracował w takich federacjach jak World Championship Wrestling (WCW) czy Extreme Championship Wrestling (ECW). Jako wrestler WWE, Jericho został jego pierwszym niekwestionowanym mistrzem WWE (WWF Undisputed Champion). Irvine, posiadał WWE Intercontinental Championship rekordowo – aż 9 razy. Jest sześciokrotnym mistrzem świata w wadze ciężkiej. Dodatkowo, jest dziewiątym Triple Crown Championem i czwartym Grand Slam Championem.

KarieraEdytuj

Wczesne lata (1990-1996)Edytuj

W wieku dziewiętnastu lat wstąpił do Hart Brothers School of Wrestling. Dwa miesiące później, był gotowy do rozpoczęcia pracy. Zadebiutował w październiku 1990 r. W 1996 r. Przeszedł do ECW, dzięki rekomendacji Chris Benoita. Zdobył tam między innymi ECW World Television Championship, w czerwcu 1996 roku.

Lata 2009 – 2010Edytuj

nterkontynentalnym. Na Judgment Day przegrał z Reyem o pas IC, lecz na Extreme Rules w walce No Holds Barred, Jericho wygrał pas po raz dziewiąty, jednak trzy tygodnie później na The Bash, Rey Mysterio odebrał mu tytuł. Na tej samej gali on i Edge zostali wybrani do walki o WWE Unified Tag Team Championship gdzie zwyciężyli. Edge doznał jednak kontuzji i Y2J musiał znaleźć innego partnera. Jego wybór padł na The Big Showa. Tytuły WWE Unified Tag Team Championship utrzymywali przez przez następne około 5 miesięcy, broniąc pasy przed takimi tag-teamami jak: Cryme Tyme, The Legacy, MVP i Mark Henry czy Rey Mysterio i Batista. Utracili mistrzostwa drużynowe na TLC, 13 grudnia 2009 w TLC Matchu na rzecz D-Generation X.

OsiągnięciaEdytuj

World Wrestling Federation / World Wrestling Entertainment

  • WWF Undisputed Championship (1 x)
  • World Heavyweight Championship (6 x)
  • WCW Championship (2 x)
  • WWF/E Intercontinental Championship (9 x)
  • WWF/E World Tag Team Championship (4 x) – z Chrisem Benoitem (1), The Rock'iem (1), Christianem (1) oraz Edge'm / The Big Show'em (1)
  • WWE Tag Team Championship (1 x) – z Edge'm / The Big Show'em (1)
  • WWF European Championship (1 x)
  • WWF Hardcore Championship (1 x)
  • Slammy Award w kategorii "Superstar of the Year" (2008)
  • Slammy Award w kategorii "Tag Team of the Year" (2009) – z The Big Show'em

Dziewiąty Triple Crown Champion

  • Czwarty Grand Slam Champion