FANDOM

The-great-khali-8
Dalip Singh Rana
(ur. 27 sierpnia 1972 w Indiach) jest profesjonalnym zapaśnikiem lepiej znanym jako The Great Khali. Aktualnie związany jest z federacją World Wrestling Entertainment i walczy w rosterze SmackDown!. Zanim został wrestlerem był oficerem policji w Indiach, mistrzem kulturystyki i zawodnikiem Pehlwan (rodzaj zapasów w Indiach).

Wczesna karieraEdytuj

Pod pseudonimem „Pusiak”, Dalip Singh został wrestlerem w federacji All Pro Wrestling w USA, debiutując w październiku 2000, w pojedynku drużynowym razem z Tonym Jonesem przeciwko West Side Playaz 2000.

New Japan Pro WrestlingEdytuj

W sierpniu 2001 Pussyak przeszedł do New Japan Pro Wrestling i dołączył do zespołu Team 2000 leader, którego kierownikiem był Masahiro Chono, natomiast partnerem Singha został Giant Silva. Byli największym zespołem w historii wrestlingu ze średnim wzrostem 224 cm i łączną wagą 366 kg. Ta dwójka walczyła po raz pierwszy w Tokyo Dome we wrześniu kiedy to pokonali Yutaka Yoshie, Kenzo Suzuki, Hiroshi Tanahashi i Wataru Inoue w Handicap Match, Silva jednocześnie wyliczył Tanahashi i Inoue. Singh odniósł swoją pierwszą porażkę w drużynie w styczniu 2002, kiedy to wyliczył go Hiroyoshi Tenzan. Przegrał także kolejny pojedynek w marcu kiedy to wyliczył go Manabu Nakanishi. Jego największa porażka nastąpiła w sierpniu kiedy to pokonał go w pojedynku jego były partner Silva.

World Wrestling EntertainmentEdytuj

SmackDownEdytuj

Na początku 2006 roku Singh podpisał kontrakt z WWE i został wysłany do Deep South Wrestling, aby tam trenować. Z managerem Daivari, zadebiutował w WWE 7 kwietnia 2006 kiedy to zaatakował The Undertakera podczas jego walki z Markiem Henrym.

Następnego tygodnia został przedstawiony jako „The Great Khali”. Daivari zakomunikował, że jego podopieczny zniszczy The Undertakera (po tym jak Muhammed Hassan i Mark Henry zawiedli). Khali zadebiutował w ringu 21 kwietnia 2006 pokonując Funakiego.

Khali walczył przeciw mistrzowi świata Rey'owi Mysterio. Gabaryty olbrzyma znacznie przewyższały Reya (pół metra różnicy wzrostu i ponad 110 kg wagi różnicy) co dało mu łatwą wygraną. Łatwo wygrał także z Undertakerem na Judgment Day upokarzając go pinując poprzez postawienie na nim nogi. Pomógł także Big Showowi pokonać The Undertakera, wykonując razem z Showem na Umarłym Double Chokeslam, kontynuując swój feud z The Undertakerem. Ta dwójka następnie miała ze sobą walczyć w walce Punjabi Prison Match, która miała się odbyć na The Great American Bash, ale Khali miał problemy zdrowotne i został zastąpiony przez Big Showa.

Po wyzdrowieniu Khali wrócił do WWE i 4 sierpnia 2006 wyzwał The Undertakera do walki Last Man Standing na gali SummerSlam. Jednakże pojedynek ten został przeniesiony na SmackDown. Mecz ten wygrał The Undertaker co było pierwszą porażką Khaliego w WWE. Tego samego miesiąca ogłoszono, że Khali znów zrobi sobie przerwę, gdyż musi się poddać operacji obu kolan. W październiku powrócił do WWE i został przeniesiony do ECW.

ECWEdytuj

31 października 2006 menedżer olbrzyma Daivari pokonał Shannona Moore, a Khali tam interweniował. Khali feudował potem z Tommym Dreamerem. Pierwszy pojedynek Khalego odbył się z Shannonen Moore'em, które Khali wygrał przez DQ. Ostatni raz Khali zmierzył się z Tommym Dreamerem 9 stycznia 2007 odnosząc znów łatwe zwycięstwo.

RAWEdytuj

Jonathan Coachman, GM RAW ogłosił, że kontrakt Khaliego z ECW zakończył się i teraz podpisał kontrakt z RAW (bez jego menadżera Daivari) i będzie walczył z Johnem Ceną w walce wieczoru. Khali wygrał przez dyskwalifikację po tym jak Cena użył krzesła trzymanego przez Armando Estradę i uderzył nim Khaliego. Po meczu Khali wykonał Chokeslam na Cenie i pozostawił go nieprzytomnego na ringu, na łasce Umagi.

The Great Khali interweniował też w walce pomiędzy Kanemm a Kingiem Bookerem, przez co Kane przegrał ten mecz. Oboje spotkali się na WrestleManii 23. Tam Khali pokonał go, a po walce dusił Kane'a za pomocą łańcucha.

30 kwietnia The Great Khali zaatakował Shawna Michaelsa, Edge'a i Randy'ego Ortona. Zaatakował także WWE Championa Johna Cena'ę wysyłając sygnał, że chce zdobyć jego tytuł. Następnego tygodnia Khali pokonał Michaelsa w meczu o miano pretendenta numer jeden do pasa WWE Championship na gali Judgment Day. Wygrał, lecz już na Judgment Day 2007 przegrał po raz pierwszy w karierze przez poddanie po tym jak John Cena wykonał na nim STFU. Jednakże Khali uważał, że został oszukany, ponieważ w momencie kiedy się poddawał jego nogi były poza ringiem a sędzia tego nie widział. Doszło do rewanżu ze stypulacją Falls Count Anywhere na gali One Night Stand, którą Khali znów przegrał.

SmackDown!Edytuj

28 maja 2007 roku podczas Draftu WWE został przeniesiony na SmackDown gdzie po oddaniu pasa wagi ciężkiej przez Edge'a wygrał ten tytuł w 20 osobowym Battle Royal. 16 września 2007 Podczas Unforgiven Great Khali stracił WHC w Triple Threat match na rzecz Batisty.

2009Edytuj

Dolph Ziggler zaatakował go krzesłem, przez co Khali rozpoczął z nim feud. Na następnej gali pokonał go. Na The Bash 28 czerwca The Great przegrał z Dolphem po interwencji Kane'a. Na następnych galach Khali feudował właśnie z nim. Na SummerSlam 2009 The Great Khali przegrał z Kanem. Na PPV Breaking Point znów poległ w pojedynku Singapore Cane z Big Red Monsterem. Na następnym Smackdown Kane kontuzjował nogę Khali'ego. Great Khali wrócił pod koniec 2009 roku w wygranym pojedynku tag-teamowym 3 vs.3 z Christianem i Kane'm przeciwko Williamowi Regalowi, Ezekielowi Jacksonowi i Vladimirowi Kozlovowi.

2010Edytuj

Rok 2010 rozpoczął wraz z Mattem Hardym od próby wywalczenia miana pretendentów do zunifikowanych pasów tag-teamowych, lecz przegrali. Na Royal Rumble, został wyeliminowany przez Beth Phoenix , która go pocałowała, a następnie wyrzuciła. Po tej gali walczył głównie drużynowo z Mattem Hardym. Podczas jednego z kwietniowychSmackDown! po przegranej walce z Dolphem Zigglerem oznajmił, że wraca do swych rodzinnych Indii, twierdził też, że gdy powróci zostanie mistrzem świata. W Drafcie został przeniesiony do RAW z jego menadżerem. Na SummerSlam 2010 miał walczyć w walce tag teamowej przeciwko Nexus (W drużynie CM'PUNKA) w elimination 7 vs. 7 tag-team match'u lecz wcześniej został kontuzjowany przez Nexus.

2011Edytuj

Powrócił po kontuzji spowodowanej przez nowego Nexusa.Wziął także udział w Royal Rumble Matchu z nr. 19 ,lecz nie odniósł sukcesu gdyż został wyeliminowany przez Masona Ryana. 14 marca wygrał przez DQ na Raw z WWE championem The Mizem. Na Wrestlemanii 27 wygrał Battle Royal.W Drafcie został przeniesiony WWE SmackDown. Na SmackDown 27 maja 2011 roku Khali zaatakował Ranjina Singha i przeszedł heel turn.