FANDOM

Wwe title copia

WWE Championship – pas mistrzowski organizacji World Wrestling Entertainment. Obecnie w posiadaniu CM Punk'a, który zdobył go na Survivor Series pokonując Alberto Del Rio.

HistoriaEdytuj

Pierwszym mistrzem był Buddy Rogers zdobywając pas 29 kwietnia 1963 roku. WWE Championship był wówczas znany pod nazwą World Wide Wrestling Federation (WWWF) World Heavyweight Championship, lecz w 1971 słowo "World" zyskało na sile kiedy to WWWF przeszło do National Wrestling Alliance. W 1979 nazwa federacji uległa zmianie na World Wrestling Federation, a tytuł zmienił nazwę na WWF Heavyweight Championship. Kiedy WWF opuściło National Wrestling Alliance w 1983 tytuł zmienił nazwę na WWF World Heavyweight Championship. Tytuł zyskał nazwę WWF Championship w 1998, wtedy to na pasie mistrza federacji WWF nigdy więcej nie używano słów "World Heavyweight".

W marcu 2001 World Wrestling Federation zakupiło World Championship Wrestling. W wyniku tego Vince McMahon zorganizował "inwazję" zawodników z WCW i ECW do WWF. W wyniku tej inwazji doszło do zjednoczenia pasa WCW Championship z pasem WWF Championship na gali Vengeance 2001. W wyniku tego Chris Jericho pokonał WCW Championa The Rocka i WWF Championa Steve Austina zdobywając oba tytuły i zostając pierwszym WWF Undisputed Championem.

WWF zmieniło nazwę na WWE i powstały dwa rostery RAW i SmackDown!, na których pas WWE Undisputed Championship' mógł być zdobyty. Jednakże kiedy Brock Lesnar zdobył pas WWE Undisputed Championship, podpisał kontrakt na wyłączność z rosterem SmackDown, że tylko na tym rosterze może być broniony ten pas. W wyniku tego roster RAW pozostał bez ważnego pasa mistrzowskiego. W wyniku akcji Lesnara menadżer RAW Eric Bischoff zaprezentował pas World Heavyweight Championship (dawny pas mistrzowski WCW) jako mistrzostwo świata na Raw wręczając pas Triple H'owi. WWE Undisputed Championship nie może być dłużej nazywany "Undisputed" (niekwestionowany), ponieważ należy tylko do jednego rosteru. W wyniku czego tytuł WWE Undisputed Championship zmienił ostatecznie nazwę na WWE Championship.

Mistrzostwo WWE było na Smackdown do 6 czerwca 2005 roku, kiedy to ówczesny WWE Champion John Cena przeszedł w wyniku Draftu na Raw. WWE Championship powrócił na Smackdown 3 lata później, gdyż podczas Draftu 2008 ówczesny WWE Champion Triple H przeszedł na SD, lecz 13 kwietnia 2009 roku WWE Title powrócił na Raw, gdzie jest do dziś.

Specjalny pas WWE wykonywany był dla siedmiu wrestlerów: Billy Graham, Ultimate Warrior, Sgt. Slaughter, Stone Cold Steve Austin, John Cena i Edge. The Miz

Najwięcej, 11 razy pas posiadał John Cena 8 razy HHH, po 6 razy pas zdobyli: Hulk Hogan, Stone Cold Steve Austin i Randy Orton, 5 razy Bret Hart, The Undertaker i Kurt Angle.

Sześciu wrestlerów trzymało pas dłużej niż 365 dni bez przerwy: Bruno Sammartino, Pedro Morales, Bob Backlund, Hulk Hogan, Randy Savage i John Cena. Bruno Sammartino jest jedynym wrestlerem, który dwukrotnie trzymał pas ponad rok bez przerwy. Pierwsza passa trwała 2803 dni (7 lat 8 miesięcy i 1 dzień), natomiast druga 1237 dni (3 lata 4 miesiące i 20 dni). Pierwsze panowanie jest uznawane za najdłuższe w wrestlingu.

RekordyEdytuj